Woensdag, 01 februari 2017

Bayer introduceert Minigustos®, de smaaksensatie

Premium snackmerk voor lekkere, knapperige snackgroenten
Nunhem.
De groentezadendivisie van Bayer heeft onlangs het snacklabel Minigustos geïntroduceerd, het eerste merk ter wereld voor lekkere, knapperige en aantrekkelijke snackgroenten. De eerste groente die onder het Minigustos-label op de markt komt, is de snackkomkommer. De snackkomkommers liggen vanaf nu in de winkels.
Chocola, chips en koekjes waren jarenlang de meest verkochte snacks. Inmiddels hebben verse groenten de top 3 bereikt. In Europa is de markt voor snackgroenten gegroeid van € 30 miljoen in 2012 tot € 70 miljoen in 2015, terwijl de verkoop van bestaande groenten stabiel is gebleven. Consumenten en retailers zijn steeds vaker bereid geld uit te geven aan gezonde en lekkere hapklare versproducten.

Minigustos is een nieuw premiummerk voor lekkere, aantrekkelijke snackgroenten, de perfecte ‘mini gustos’ (smakelijke mini’s). Met Minigustos richt Bayer zich op de generatie X en de millennials. Deze generaties sporten meer, eten slimmer en roken minder in vergelijking met oudere generaties. Ze gebruiken apps om trainingen te tracken en zoeken op internet op welke voedingsmiddelen het gezondst zijn. En ze zijn bereid om geld uit te geven aan boeiende voedselmerken.
De eerste Minigustos-groente: snackkomkommers
Onder retailers en consumenten in Noord-Europa, Canada en de VS is er vraag naar een lekkere, knapperige snackkomkommer die langer houdbaar is. De grote supermarkten zijn er niet in geslaagd om aan deze vraag naar betere snackkomkommers te voldoen. Daarom heeft Bayer een extra knapperige snackkomkommer ontwikkeld: Minigustos. De Minigustos-snackkomkommer is het resultaat van jarenlang onderzoek en teeltproeven door deskundige veredelaars en telers. “Onze proeftelers en categoriemanagers van verschillende supermarkten over de hele wereld zeggen dat ze nog nooit zo'n knapperige snackkomkommer hebben geproefd. En ook consumentenpanels zijn lovend over de smaak van onze snackkomkommers: 71% van de consumenten geeft de voorkeur aan onze snackkomkommers boven die van de concurrent, 76% vindt Minigustos er lekker uitzien en 70% vindt de zoete smaak een plus”, vertelt Anne Jancic, Marketingspecialist Komkommer bij Bayer.
Een mooie toekomst voor Minigustos
Inmiddels worden in Spanje de eerste Minigustos-snackkomkommers geoogst en gedistribueerd naar grote supermarkten in Noord-Europa. En binnenkort gaan de Minigustos-komkommers zelfs intercontinentaal: ook in Canada, Australië en China is er interesse in dit merk. De eerste proeven zijn al opgestart en er wordt contact gelegd met potentiële partners.

Daarnaast verkent Bayer de mogelijkheden om ook andere groenten toe te voegen aan het merk Minigustos. De eerste stappen zijn al gezet voor het ontwikkelen van verschillende kleuren wortels en romainesla in snackformaat. Bij een test met verschillende kleuren wortels waren Nederlandse consumenten bijzonder enthousiast over deze snack.

Ontwikkeld door Nunhems® merk komkommerzaden voor professionele telers. Nunhems® is een merk van Bayer.

Neem voor meer informatie contact op met:
Anne Jancic, Marketing Specialist Cucumbers
Mobiel: +31 6 42311738
E-mail: anne.jancic@bayer.com

Bayer
Vegetable Seeds
Nunhems Netherlands BV
Napoleonsweg 152
6083 AB Nunhem

Bayer: Science For A Better Life
Bayer is een wereldwijd opererende onderneming met kernactiviteiten in de Life Science-sectoren van de gezondheidszorg en de landbouw. Bayer wil met zijn producten en diensten de mens tot nut zijn en bijdragen tot een hogere levenskwaliteit. Tegelijkertijd creëert Bayer waarde via innovatie, groei en hoog winstpotentieel. Het concern staat voor duurzame ontwikkeling en erkent zijn rol als sociaal en ethisch verantwoordelijke ‘corporate citizen’. In het boekjaar 2015 telde Bayer ongeveer 117.000 medewerkers en bedroeg de omzet 46,3 miljard euro. De investeringen bedroegen 2,6 miljard euro en de R&D-uitgaven 4,3 miljard euro. Deze cijfers bevatten die van de hoogwaardige polymeren-business, die op 6 oktober 2015 als zelfstandige onderneming onder de naam Covestro op de beurs gebracht werd. Voor meer informatie, zie www.bayer.com.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht kan toekomstgerichte verklaringen bevatten die gebaseerd zijn op huidige veronderstellingen en ramingen door de directie van Bayer. Diverse gekende en ongekende risico’s, onzekerheden en andere factoren kunnen leiden tot wezenlijke verschillen tussen de reële toekomstige resultaten, financiële situatie, ontwikkeling of prestaties van het bedrijf en de hierin vermelde ramingen. Deze factoren omvatten die welke besproken worden in de openbare verslagen van Bayer, die kunnen worden geraadpleegd op de Bayer website op www.bayer.com. Het bedrijf wijst iedere aansprakelijkheid af om deze toekomstgerichte verklaringen bij te werken of om deze aan te passen aan de toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen.


Landen

Landen

Zoeken

LANGUAGE VERSIONS

This news is available in